İçeriğe geç

Garanti Kapsamında Ürün Için Servis Ücreti Alınır Mı

Garanti kapsamındaki üründen servis ücreti alınır mı?

Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde düzenlenen seçimlik haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik ücreti, değiştirilen parça bedeli veya başkaca herhangi bir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarttırmakla yükümlüdür.

Tamir servis ücreti yasal mı?

Evinize veya iş yerinize geldiğimizde, yerinde kontroller yaparak sorunun ne olduğunu bulmaya çalışacağız. İsterseniz sorunu giderebiliriz de. Ancak birçok servisin, sorun giderilmese bile sizden ücret talep etmesi yasa gereği yasak değildir.

Garanti kapsamına ne girer?

GARANTİ KAPSAMI Yetkili FIAT servisi tarafından yapılan incelemeler sonrasında üretim hataları nedeniyle arızalı olduğu tespit edilen parçalar geri ödenir. Onarım veya değiştirme. Değiştirme veya onarım için gereken işçilik maliyetleri. Garanti, onarımı gerçekleştirmek için gereken sarf malzemelerinin tedarikini içerir.

Garanti kapsamı içerisinde olan ve serviste bulunan bir ürünün yasal onarım süresi kaç gündür?

Garanti süresi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihte başlar ve en az iki yıldır. Ancak, üreticiler veya ithalatçılar iki yıldan daha uzun bir garanti süresi verebilirler. Bir ürünün arızalanması durumunda, garanti süresi onarım için gereken süre kadar uzatılır. Ürün için azami onarım süresi 30 iş günüdür.

Servis ücreti vermek zorunda mı?

Öncelikle restoran veya kafeler tüketiciyi hizmet hakkında bilgilendirmeli ve fiyat listesinde belirtilen fiyatlara ek olarak ek ücret talep etmelidir. Tüketici Kanunu’nun 54. maddesine göre, satışa sunulan ürün veya hizmetlerin birim fiyatlarının tüketiciye Türk Lirası olarak ve tüm vergiler dahil olarak bildirilmesi zorunludur.

Garanti kapsamında ürün değişimi kaç gün sürer?

Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir. Yetkili servis tüketiciye ürünün tamir edilemeyeceğini bildirirse aşağıdaki haklarınızı kullanabilirsiniz.

Servis ücretini nereye şikayet edebilirim?

Okul servisi denetimlerinin rutin olarak ve şikâyetler doğrultusunda yapıldığını anlatan Mehmet Ercan, şikâyetlerin Alo 153’te bulunan Mavi Masa ihbar hattına iletilebileceğini söyledi.

Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?

Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı arızayı dört kez gösteren cihazlar ücretsiz olarak değiştirilir.

%10 servis ücreti yasal mı?

Bu, hizmet ücreti adı verilen ek bir taleptir. Kesinlikle böyle bir talepte bulunma hakları yoktur. Tüketiciler böyle bir talep için ödeme yapmamalıdır. Çünkü bu talepler yasayı ihlal ediyor” dedi.

Servis kurulum ücreti alır mı?

Yetkili servis tarafından montajı zorunludur ve ücretsizdir.

Beyaz eşya garantisi neleri kapsar?

Garanti kapsamındaki ürünlerde arızaların ücretsiz onarımı gibi hizmetler mevcuttur. Garanti, beyaz eşyaların – buzdolapları, çamaşır makineleri, davlumbazlar – uzun süreli kullanımını destekler.

Ekran çatlaması garantiye girer mi?

Fiziksel hasar: Cihazınızda tek bir çizik bile, kırık bir ekran veya çatlamış bir kasadan bahsetmiyorum bile, garanti kapsamında olmayacaktır. Telefonunuzun kamerası kırık bir ekran nedeniyle kırılırsa, ücretli bir ekran onarımını kabul etmediğiniz sürece kamerayı garanti kapsamında değiştiremezsiniz.

Beyaz eşya servis ücreti yasal mı?

Beyaz eşya servis ücretlerinin yasal olup olmadığı sorusunun cevabı açıktır. Beyaz eşya servis ücreti, etki eden faktöre bağlı olarak çeşitli iş adımlarını içeren tüm süreçler için yasaldır. Öte yandan, bu bağlamda fiyatlandırma belirli kriterlere tabidir, çeşitli özelliklere bağlıdır ve belirli sınırları aşmaz.

Aldığım ürün bozuldu ne yapmalıyım?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Garanti kapsamında ürünün kargo ücretini kim öder?

Tüketicinin iade sürecinde oluşan tüm masrafların, nakliye masrafları da dahil olmak üzere, geri ödenmesi zorunludur. Bu bağlamda, satıcının tüketiciye ürün bedelini ve ürünü iade etmek için oluşan nakliye masraflarını tam olarak geri ödemesi gerekir.

Beyaz eşya servis ücreti yasal mı?

Beyaz eşya servis ücretlerinin yasal olup olmadığı sorusunun cevabı açıktır. Beyaz eşya servis ücreti, etki eden faktöre bağlı olarak çeşitli iş adımlarını içeren tüm süreçler için yasaldır. Öte yandan, bu bağlamda fiyatlandırma belirli kriterlere tabidir, çeşitli özelliklere bağlıdır ve belirli sınırları aşmaz.

Servis ücreti geri alınabilir mi?

Saraçlı, velilerin, tespit sonucunda 104 bin liraya kadar olan ödemelerinin bir kısmına ait makbuzları, ev ve okul adreslerini ve aralarındaki mesafeyi tüketici uyuşmazlık komisyonlarına sunmaları halinde, paralarını geri alma hakkına sahip olduklarını belirtti.

Garanti kapsamında ürünün kargo ücretini kim öder?

Tüketicinin iade sürecinde oluşan tüm masrafların, nakliye masrafları da dahil olmak üzere, geri ödenmesi zorunludur. Bu bağlamda, satıcının tüketiciye ürün bedelini ve ürünü iade etmek için oluşan nakliye masraflarını tam olarak geri ödemesi gerekir.

Yetkili serviste arıza tespiti ücretli mi?

Yetkili Servis Merkezi Sorun Giderme Ücreti: Bilmeniz Gerekenler Yetkili servisler genellikle sorun giderme için ücret talep eder. Bu ücretin miktarı aracın markasına ve modeline ve arızanın türüne göre değişebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hipercasino bursa escort şişli escort ankara escort megapari-tr.com kadıköy escort