İçeriğe geç

Mesafeli Satış Ne Demektir

Mesafeli satış nedir?

Mesafeli sözleşme, satıcı ile alıcı (tüketici) arasında telefon, internet ve televizyon gibi iletişim araçları aracılığıyla bir mal veya hizmetin alım satımı için eş zamanlı yapılan mesafeli bir anlaşmadır. Mesafeli sözleşmenin bir diğer adı da mesafeli satış sözleşmesidir.

Mesafeli satışta iade zorunlu mu?

Mesafeli alışverişlerde satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketicinin ödediği tutarı iade etmek zorundadır. Ayrıca tüketici, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde satın aldığı malı iade etmek zorundadır.

Uzaktan satış ne demek?

Uzaktan satış, müşterilere fiziksel bir mağazayı veya perakende satış noktasını ziyaret etme gereği olmadan, genellikle İnternet üzerinden elektronik olarak ürün ve hizmet satışıdır. Buna çevrimiçi satış veya e-ticaret de denir.

Mesafeli satışlarda cayma hakkı süresi ne kadardır?

Mesafeli sözleşmelerde tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. On dört günlük süre, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde malın teslim alındığı gün, hizmet sunumuna ilişkin sözleşmelerde ise sözleşmenin kurulduğu gün başlar.

Mesafeli satış sözleşmesi ne zaman kurulur?

Bu nedenle mesafeli sözleşmeler (mesafeli sözleşmeler) sadece e-ticarette değil, tüketici ile alıcının yüz yüze olmadığı her durumda yapılabilir. Mesafeli sözleşmenin alıcısı her zaman tüketicidir.

Cayma hakkı kaç gün?

Tüketicinin bunlar dışında tahsil ettiği diğer ücretler, tüketicinin anapara ve tahakkuk eden faizi alacaklıya geri ödediği tarihten itibaren yedi gün içinde tüketiciye iade edilir. Tüketicilere ilk defa tüketici kredi sözleşmeleri için 14 gün içinde cayma hakkı tanınır.

Mesafeli alışveriş yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

Müşterilerin online alışveriş yaparken dikkat ettiği noktalar: Web sitesinin güvenlik sertifikasına sahip olması, ürün bilgilerinin doğruluğu ve ürün çeşitliliği, ödeme yöntemlerinin güvenli olması.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

14 gün cayma hakkı nedir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca satın aldığınız bir ürünü iade etme hakkına sahipsiniz. İnternet üzerinden satın aldığınız ürünlerde cayma hakkınızı kullanabilirsiniz. Siparişinizi 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz.

Mesafeli satış sözleşmesi garanti yerine geçer mi?

Uzaktan ödeme sistemlerinde ortaya çıkan sorunlar hem tüketici hem de satıcı açısından olumsuz sonuçlar doğurabilir. Mesafeli sözleşme, hem tüketiciyi hem de satıcıyı güvence altına alan hükümleriyle e-ticarette güvenli alışverişi garanti altına alır.

Mesafeli alışveriş nedir?

Mesafeli satış, satılan malın ifa yeri dışındaki bir yere gönderilmesini öngören bir satış sözleşmesi kavramıdır.

Satıcı ürünü iptal edebilir mi?

Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?

Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde öngörülen seçimlik haklarını kullanabilir.

Mesafeli sözleşme nedir?

Tüketici sözleşmelerinden biri olan mesafeli sözleşme, tüketici ile satıcı/sağlayıcı arasında eş zamanlı fiziksel varlık olmaksızın, uzaktan iletişim araçları kullanılarak yapılan bir sözleşmedir.

14 gün cayma hakkı nasıl kullanılır?

Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.

Telefonla mesafeli satış sözleşmesi nedir?

Mesafeli sözleşme, tüketicinin e-ticaret sitelerinde mal ve hizmet satışı amacıyla çevrimiçi ortamda yaptığı sözleşmedir.

Mesafeli abonelik sözleşmesi nedir?

Tüketici sözleşmelerinden biri olan mesafeli sözleşme, tüketici ile satıcı/sağlayıcı arasında eş zamanlı fiziksel varlık olmaksızın, uzaktan iletişim araçları kullanılarak yapılan bir sözleşmedir.

Cayma hakkında kargoyu kim öder?

Ticaret Bakanlığı, Mesafeli Satış Sözleşmeleri Yönetmeliği’nde 2022 yılında değişiklik yaptı. 1 Ekim 2022’de yürürlüğe giren yönetmeliğe göre, e-ticaret iadelerinde kargo ücreti müşteriye ait olmak üzere ödeme yapılması gerekiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bursa escort şişli escort ankara escort